AIM Challenge

Kul är det genomgående ordet när vi träffar Magnus och Jakob från AIM Challenge. Jag och Eventcalle var inte helt säkra på att vi skulle orka med ett till sommarevent. Men när Magnus och Jakob använder ordet för tredje gången under de första fem minuterna, och verkligen ser ut att mena det, bestämmer vi oss. AIM Challenge låter kul och Addnature ska vara med som partner.

Konceptet är alltså en multisporttävling, med en extra kreativ och rolig tvist. Deltagare tävlar i lag om två i klasserna: dam, herr eller mix. Under 6 timmar ska man samla så många man orkar av totalt 60 kontroller. Olika kontroller ger olika poäng beroende på svårighetsgrad. Kontrollerna nås främst med cykel, men kan även nås med hjälp av löpning. En del av kontrollerna innehåller moment som rappellering, klättring, paddling och simning. Alla bestämmer sin egen rutt, svårighetsgrad och tävlar på sina villkor.

Med kul som nyckelord för hela tävlingen är det inte utan att jag börjar tänka … jag kanske skulle köra själv … fast jag har ju inte kört en tävling på tio år … skulle jag verkligen … jo, men, nä … eller? … jag läser en racerapport, kollar på filmen och funderar ett varv till.

2 reaktioner på ”AIM Challenge

Kommentera

