Tack för inbjudan!

Fotograf: Johan Annerfelt

Foto: Johan Annerfelt: FJS Adventure Racing

Tackar för inbjudan att blogga här på Addnatures blogg!

Jag vet inte riktigt om ni vet vad ni gjort när bjöd in mig till er blogg … Men, Kommunikationsgeneralen Johan var snabb med att säga: ”Det är bara jag som kan publicera inläggen, så de måste godkännas av mig först”. Så det innebär att allt ni läser av mig här framöver har godkänts och publicerats av General Johan. Det känns alltid bra att kunna skriva saker under full ansvarsfrihet. Lite som Aftonbladet. Jag skriver vad jag vill och den ansvariga utgivaren hamnar i värsta fall i fängelse. Nu kör vi ;D

Skämt o sido, mitt mission med att tacka ja till denna inbjudan är att i första hand göra mitt bästa för att sprida inspiration och glädje, vilket förhoppningsvis får fler att ta steget från dröm och önskan till att göra och uppleva där ute. Själv siktar jag med mitt lag FJS för fullt på VM i Adventure Racing i år. Med tre topp-tio-placeringar i bagaget höjer vi ambitionen ytterligare. Den stora utmaningen för mig är att få ihop vardagen. Men vem har inte det problemet? Med familj, ett lite för roligt jobb och tävlande i världstoppen är det tämligen självförvållat.

Jobbar sen lite mer än ett år tillbaka för ODEX – Outdoor Extreme Sports som distribuerar Outdoor Research, Argon18, Lifesystems, Lifeventure, Little Life och Esbit i Sverige. Företaget har en nära historia med vårt tävlande genom åren. ODEX VD Peter Bixe startade FJS Adventure Racing för över tolv år sedan och Extreme Sports, som ODEX hette då, var en av våra första samarbetspartners och sponsorer. Kul!

Det kommer säkert att bli allt från tävlingsberättelser, träningstips, turer, prylar, events, branchsnack och en hel del nörderi inom det jag brinner för – Adventure Racing och alla fria former av utmaningar och tävlingar.

Ses där ute!

/Johan Hasselmark

Kommentera

