The Calle Challenge – Det går bra nu …

Nu har jag kört ett par pass. Det känns väldigt bra. För första gången i mitt liv har jag känt att det har varit roligt att springa. Min livssituation är som många andras, jag har en snart treårig dotter, jag jobbar 100% och ska hinna klämma in socialt umgänge, träning, städning och en massa andra saker i ett ganska fullt schema.

Tidigare så har jag hållit på mycket med sociala sporter typ klättring, skejt mm där man gärna vill ha med en polare att köra med. De flesta av mina vänner är i samma sits som jag och jag har haft svårt att hitta en form av träning där jag bara spontant kan dra ut och köra när det finns tid över. Från att ha hatat att springa känner jag att löpning är otroligt schysst: jag behöver inte en massa prylar, jag får tid för mig själv och jag kan göra det lite som jag vill.

Igår så körde jag min första mil, jag sprang från Kärrtorp igenom Nackareservatet över till Hellasgården och tillbaka, en ganska snäll rutt. Det var inte allt för kuperat dock ganska halt bitvis. Sprang för första gången i världshistorien en mil. Det tog en timme och jag kände mig ganska fräsch i slutet. Denna utmaning kommer nog att gå vägen och jag siktar på att klara den under 50 minuter.

//Calle

4 reaktioner på ”The Calle Challenge – Det går bra nu …

  1. Tack för tips!!! har en kollega som håller på en del med Crossfit och jag har förstått att det är bra och hårt:-) ska fundera lite på det där, jag har några tunga pass inplanerade med bra coacher redan, Jag får se hur jag mår efter det….

  2. Jag var inte så förtjust i löpning i början. Har visserligen inte kommit till det stadie där jag tycker löpning är jättekul men jag tycker att det är ett schysst komplement till min träning.

Kommentera

