#dagensbild

Foto: Hampus Samuelsson

”När jag vandrade på Stubai Höhenväg i Österrike stötte vi på en alpstensbock. Den stod ganska långt bort och jag hade ett vidvinkel på. Kompisen var redo med sitt tele och började fota. Själv trodde jag inte jag skulle hinna byta innan den sprang iväg. Men medans vi stod där såg jag en till, och en till och… Det var säkert ett dussin bockar där om inte mer. Nu bytte jag till mitt tele och började smyga uppför sluttningen. När jag närmade mig började de flytta på sig. Men en av dem stod bakom en stor sten. Jag smög upp så nära jag kunde medans stenen skymde mig från bocken. Jag tittade upp och han gjorde samma sak. Jag hann ta några bilder innan han skuttade iväg: http://vimeo.com/6152937

Kommentera

