Calle Challenge VI

Nu har jag börjat förtjäna mina fina löpprylar. Förra Söndagen så sprang jag milen i Nackareservatet på 48 min. Jag var sjukt stolt så på måndagen åkte jag till Barcelona på lite semester. Och levde gott med mycket tapas, vin och taxiresor.

Första lunchen sen jag kommit hem, stack jag ut och sprang i spåret på Djurgården. Det är ett ganska kuperat spår precis vid jobbet. Efter en runda på ca 6 kilometer var jag helt slut. Knappt så att jag ens varit mer trött i hela mitt liv. Och jag tappade en del av peppen som jag tidigare känt. Men efter ytterligare ett par rundor i benen sedan dess och nu är jag på väg upp igen.

På Söndag kommer jag att testa att springa spåret i Hellas. Jag har varit där och cyklat och inser att det kommer att bli sjukt tungt.Det är några riktiga Mördarbackar där som kommer att kännas ordentligt i benen.

Måste passa på att tacka Robert på Suunto och Salomon för hans spons! Det är bra mycket skönare att springa med bra skor och kläder. Vi hörs snart.

/Calle

Kommentera

