Calle Challenge VII

Igår så åkte jag till Hellasgården och testade milspåret för första gången. Till en början kändes det fantastiskt, jag hade bra tempo, spåret är fantastiskt fint och naturen likaså. Jag kände mig stark och jag hade bra flyt.

Efter ca 6-7 km så blev det väldigt hårt. Jag möttes bokstavligen av en bergvägg och laddade på ordentligt. När jag kom upp var jag helt färdig. Som tur var så blev det en lång nedför så att jag fick återhämta mig en aning. Milspåret i Hellas är otroligt schysst, för er som inte har kört det så kan jag bara säga att ni borde testa det.

Är det någon som har några bra tips på hur man springer i utför? Jag tappar fart och tid i nedförsbackarna och jag tror att jag skulle kunna spara in lite tid där. Min tid blev 56minuter. Som ni vet så måste jag komma ner under 55 min och helst under 50 min (Vilket jag tror är en omöjlighet nu men va fan!)

//Calle

En reaktion på ”Calle Challenge VII

  1. gå på gym, skaffa gärna en PT, kolla med Andreas Öhgren som jobbar i Sthlm, på Sportlife. eller Joseph Tekie, aka Chinskungen, på Sats Odenplan. Andreas är väldigt välrenomerad, och Joseph har tränat friidrott förr.

    du behöver kanske stärka fram och baksida lår, stabilisera knä och coremuskulaturen, så att du orkar att stå på även utför! utför gäller det att våga lite, där behöver man inte ta i för att springa fort, utan mer att bromsa för att kontrollera löpningen.

    nu minns jag inte när du ska springa, en gå från 56-50 är inga problem!
    lägg in tuff intervallträning och lite jävlar annama ;)

Kommentera

