Addnature på BAMM 2012

Det gjorde ondare i fotlederna än vad jag trott. Det smärtade mer i låren än vad jag kunnat tänka. Men det var också mycket mycket trevligare än vad jag kunnat föreställa mig. Känslan av att med lätt packning kunna uppleva fjällen i expressfart är en skön frihetskänsla. Känslan av att forcera dimma med en kompasskurs och stegräkning, för att spika en kontroll ger härlig lyckokänsla. Och känslan av att göra lite fel vägval och behöva klättra nerför en brant bäckravin ger spännande äventyrskänsla.

Till nästa år, ja det lär definitivt bli nästa år igen, då ska jag träna mer. Framförallt träna mer löpning i riktigt eländig terräng. Backträningen i Hammarbybacken var bra, men hade kunnats utökas ännu mer. Utrustningen var riktigt bra. Några saker som utmärkte sig var ryggsäcken och skorna. Haglöfs Gram Comp 25, den satt som en smäck, var otroligt lätt och hade ett systemtänk som gör att man kan bygga ut den med extra tillbehör som flaskhållare och extra fickor. La Sportiva XCountry satt kvar genom myrlöpningen, satt bra på berg (så länge det inte bildats alger) och var lika trevliga att springa med våta som torra.

Kommentera

