Addnatures skidresa till Kittelfjäll

30c3df9e85b011e2a98422000a9f1513_7

En av fördelarna med att jobba på Addnature, är att alla vi delar en passion för att komma ut och göra det vi gillar mest. Alltså har ledningen stor förståelse när sex av personalstyrkan vill ta ledigt och dra på skidresa. Vecka 14 drog ett gäng butiksfolk, kompisar, kundtjänst- och packpersonal till Kittelfjäll med Activeski, .

Jag har varit i Kittelfjäll en gång tidigare, och denna gången blev jag lika överraskad som förra. Det är ett oerhört schysst område. Även om det bara finns två släpliftar kan man varje gång hitta nya, sköna linjer genom skog och raviner. Det går nästan alltid att hitta ett orört parti där man kan sätta nya spår. Vi hade dagar med blåst, dagar med snöfall och ett par dagar med strålande sol. De sämre dagarna höll vi oss i skogen och i ravinerna där det alltid samlas snö, och de fina dagarna passade vi på att dra iväg med alpina turskidor och stighudar på ett par av de populära turerna som ”Norge svängen” och ”Sadeln”. Tre av gänget satsade lite hårdare (eller hade trötta ben) och drog iväg med Helinord på heliskiing. Jag måste erkänna att jag var något avundsjuk då jag så glöden i deras ögon på kvällen.

Njut av våran lilla stämningsfilm, och om du nästa säsong står och letar efter lite lätt tillgänglig pudersnö, kan jag inte annat än att vrålrekommendera Kittelfjäll – med prisvärd och helt fantastiskt bra åkning.

//Dansken

Kommentera

