Kundtjänst från portaledge på Nordic Outdoor

Linnea provar ut hur man ska bedriva kundtjänst från en portaledge.

Linnea provar ut hur man ska bedriva kundtjänst från en portaledge.

En butik som älskar äventyr och får chansen ta sig an en helt ny mässa i en ny stad, kan ju inte bara att ta med sig en massa prylar och ställa ut. Om man verkligen älskar äventyr vill man göra det lite mer ordentligt – så att åtminstone vi själva kommer ihåg att vi var där. Därför tänkte vi låta två kundtjänsträvar, sköta sitt arbete från en portaledge, trettio meter upp i luften.

På fredag slår Nordic Outdoor i Göteborg upp portarna. Det är premiär för en stor outdoormässa på västkusten. Och det är även lite premiär för oss på västkusten. Vi har länge velat göra något mer rejält utanför Stockholm och vi har länge velat göra något med en portaledge, en bärbar plattform som används av big wall-klättrare som behöver någonstans att sova på klippan.  Här kom Nordic Outdoor som ett brev på posten.

Tillsammans med C2 sätter vi upp utrustningen på tionde våningen på det bakre av Gothia Towers och på fredagen tar Anders och Kim från vår kundtjänst plats. De kommer finnas där för att svara på era produktfrågor och ge utrustningstips på Facebook, Twitter och Instagram.

Om du tar en bild av vår hängande kundtjänst och lägger upp den på Instagram och/eller Twitter med taggarna #addnature och #outdoornordic kommer du att få en schysst överaskning. Visa bara att visa upp din bild på mässan i vår monter B05:22. Vi har 100 pan… till dem som är först. Och för att du ska veta mer om vilka du kommer att prata med och vilka frågor du kan ställa, här är Kim och Anders:

Kim och Anders på klippan.

Kim och Anders på klippan.

Anders Terlongo gillar klättring. Han började med bouldering, men har under senare år fått upp ögonen för de långa lederna och de stora bergen. Favoriterna just nu är sportklättring i Spanien och Grekland, samt tradklättring i Squamish (Kanada) och Bohuslän. Främst är det naturupplevelsen och utmaningen (både fysiskt och mentalt) som gör intresset till mer än en passion … till en livsstil.

Under sina mer än tio år i sportbranshen har han utvecklat ett stort intresse för material och funktion. En av höjdpunkterna har varit att besöka produktionen hos Arcteryx. Dessutom tycker han att det är viktigt med hållbar utveckling och månar verkligen om att man ska använda sina kläder och gärna laga eller ge till välgörande ändamål istället för att slänga när något går sönder.

Kim Andersson jobbar på Addnatures kundtjänst sedan 3 år tillbaka. Innan dess reste han mycket och arbetade bl.a. som vandringsguide på Korsika, reseledare i Västindien och servitör i Chamonix. Han gillar när det är svårt och uppskattar alla utmanande äventyr. I mixen av intressen finns klättring, vandring, vintersport och löpning. Kim brinner verkligen för att ge bra service och har koll på det mesta inom outdoor. Utöver sina intresseområden har han vrålkoll på utrustning. En annnan passion hos Kim är foto och film, helst då i kombination med ett äventyr.

Annonser

2 reaktioner på ”Kundtjänst från portaledge på Nordic Outdoor

  1. Ping: Anders klättrar i Squamish « Addnaturebloggen

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s