Blanktjärnsrundan och något sidospår med Olof Larsson

 

I det förra inlägget så la jag fram fem stycken olika projekt eller turer som jag vill cykla under sommaren. Fyra av dem är lite större turer och den ”svarta”,Blanktjärnsrundan är faktiskt redan avklarad, får kanske sätta upp ett mål att jag ska klara av den utan att sätta ner foten… Blanktjärn är en runda som jag brukar springa någon gång under sommaren och blir lika förvånad varje gång över hur miljön är där uppe, känns som man kommit till ett helt annat land. Helt klart värt ett besök om ni har vägarna förbi! Cyklingen på turen varierar från fina, enkla stigar till vad som för mig var alldeles för tekniskt som första tur. Ska bli kul att se hur utvecklingen blir under sommaren. Jag har även hunnit med ett par turer sedan förra inlägget. Har också kommit på att jag får lära mig en hel del nya ord när jag hänger på kompisar ut. Under turen runt Forsaskalet så blev dagens ord att ”push bika”. Något som jag kände för stunden att det här är inte min grej, jag vill cykla! Men när man tänker tillbaka så är det lätt värt det, blir lite som ”earn your turns” på skidor. En annan tur som vi gjorde häromdagen kallas Bäverkroken, en riktigt fin tur på runt milen. Fick chansen att göra den med bland annat min bror Jon så nu har vi lika många cykeldagar ihop som skiddagar, får hoppas att det blir mer av båda delarna. Nedan är några bilder, svårt att få till då man är ute och cyklar så förvänta er inga stordåd på bildfronten.

Blanktjärnsrundan,

Image

 

Sämre platser för en lunch kan man hitta

Image

Blev en ordentlig promenad upp. Var också lite blött samt snö på sina ställen men kan vara riktigt fin när det torkat upp bättre.Forsaskalet runt. Start i väster i Duved. Finns förmodligen en bättre väg upp att än den vi tog, b

Image

 

Blir en del pauser såhär i början…

 

Image

Bäverkroken. Lite grusväg i början men kommer riktigt fina stigar efter ett tag

Image

 

Jon, David, Daniel, Kira, och Skade. Ett bra gäng!

Image

Image

Kommentera

