HÅEC 2014 och plåtning med Haglöfs. En riktigt bra vecka helt enkelt!

Jag var inte så nervös inför HÅEC men dagen innan kom det såklart, så som det alltid gör när det är tävling. Borde nog inte ha varit så nervös, dels för att multisport inte riktigt är mitt gebit och sen att det visade sig bli en riktigt rolig dag. Jag kände mig i riktigt bra form och oförskämt fräsch efter mer 8 timmar ute. Det höll dock på att få ett snabbt slut med paddlingen som första gren då det var ordentligt blåsigt och inte alls kul att paddla. Den sträckan fick hälften av alla duo mix lag att bryta. Vi var inte ett av de som bröt! Löpningen gick riktigt bra och cyklingen var sjukt rolig! En hel del myr och lera på sina ställen men annars en riktigt fin tur. Efter HÅEC var det dags för plåtning med Haglöfs, jag hade tydligen tagit fel på dagarna och trodde att jag skulle få en ledig dag men icke! Direkt upp på söndag morgon och ut i Åre Bikepark. Det här var något som jag var ordentligt nervös inför, har inte direkt cyklat mycket och att direkt börja fota kändes lite väl hårt. Men att ta tjuren vid hornen är oftast det bästa och har haft 3 riktigt bra dagar med Nicklas Blom, Joline, Johanna och Anna. Sista dagen körde vi även en tur som jag hade som mål, Pyramiderna. Känns som att den inte riktigt räknas så kommer definitivt bli fler turer dit.

olof1

Pyramiderna där vi utgick från Vallbo

olof2

 Uppe vid Pyramiderna

olof3

Issjödalen

olof5

Johanna in action

olof6

Joline på väg ner. Vansinnigt roligt!

Kommentera

