Nu var det ett tag sen sist.

Jag har inte riktigt hunnit med någon mer av turerna som jag hade planerat för sommaren men cyklat, det har jag! J..vI.r vad skoj det är! I början av sommaren kände man sig långt ifrån snabb varken uppför eller utför. Utför tar jag det medvetet lugnt men går nog bra mycket snabbare än i början. Däremot märker jag stor skillnad uppför och det är minst lika tillfredsställande och roligt att klara av en teknisk backe som att köra en fin led nedför. Just nu har vi problemet att det är en klass 1 varning på värmen så blir en del badstopp på turerna. Härom kvällen tog jag och grannen tag i att utforska skoterlederna ovanför vår lägenhet. I princip direkt utanför dörren går skoterspåren upp mot Ullådalen så med lite fix så kommer vi ha riktigt rolig cykling nära till hands, nästan som att kliva ut i ett fält med orört puder varje morgon. Annars har det varit en sommar som vi inte sett på över 30 år så det är bara att njuta! Några bilder från de senaste veckorna så hoppas jag på att få göra en uppdatering om avklarad tur inom kort. Hade gött!

olof10

En eftermiddagstur på Jörgens med tillhörande bad

olof11

Shortsen har blivit kortare för varje dag på jobbet, rätt så varmt att lägga tak….

olof13

Till och med hunnit med att åka båt. Är inte direkt en båtmänniska…

olof14

Men tar man sig till sådana här platser kan jag tänka mig att bli lite båtmänniska

olof15

Sen så fick vi chansen att köra Välliste. Förmodligen den roligaste led jag cyklat, kanske inte säger så mycket men dryga 8km utför gjorde det vansinnigt roligt!

Kommentera

