Hur har den här sommaren varit då?

Ja, enligt meteorologerna har sommaren fortfarande inte kommit hit till Åre så jag väntar fortfarande… Vid det här laget har man vant sig. Man vaknar på morgonen och termometern visar 9 grader men det spöregnar inte och man tänker ”o fan det här blir ju en fin dag!”.
Skämt åsido, den här sommaren har varit grym! Jag avslutade skidsäsongen i Lofoten med en topptursvecka i slutet på april. I och med ryggproblem så har jag inte kunnat köra på som vanligt och valde att inte avsluta med NM i Riksgränsen som jag annars alltid gör.
Men det finns alltid ljus i mörkret. Det positiva med att det varit en dålig skidsäsong här hemma med väldigt lite snö blev det istället en tidig start på cykelsäsongen. Redan i mitten av maj kunde vi börja dra ut på cykelturer. Det var till och med hyfsat torrt. Fram till mitten av juni körde jag på med cykling och jobb – ryggen krånglade inte så det kändes sjukt bra.
Den 15 juni hände något stort! Vi fick ett tillskott till familjen, Lova Larsson Tengzelius kom till världen!
Jag tänkte först att allt skulle bli annorlunda. Folk pratar jämt om hur lite tid de har över till annat när de får barn. Till Nadjas och min förvåning har vi nog aldrig haft mer tid då Lova sov igenom sina första 5 veckor av sitt liv, med någon vaken period här och där för mat…Otroligt roligt nu när hon börjar öppna ögonen i mer än sekunder åt gången!
För att inte enbart fylla min Instagram-feed med #baby #cute osv. så har jag tagit de möjligheter som funnits till att cykla. Jag anmälde mig till och med till ett långlopp, Åreturen, som gick i början av juli. Trotts ordentlig ångest innan gick tävlingen riktigt bra och jag lyckades knipa 1:a platsen i motionsklassen, ca 15 minuter efter vinnande elit. Det är jag riktigt nöjd med! Dock har det inte riktigt hunnits med några  riktiga ”äventyr” på cykeln men jag hoppas få in något till hösten.
Snart dags att tänka på försäsongsträningen också ;) Tills vidare så får ni några bilder från sommaren!

1Bra gängcykling kring Högasliften.

2Kvällstur till Copperhill.

3Jobbat en hel del, sadlat om till plåtslagare, varit en del att göra…

4 Samma sak som att ta en skidbild, eller?

515e juni kom ägaren till dessa fötter, Lova.

6Semesterfräsch!

7Första båtturen ut till Puttisholmen.

8

Man vet att man har semester när man gör det här med öppen dörr…

9

På besök hos svärföräldrarna i Karlstad.

10

Hemma i Åre igen.

11Ser lagom nöjd ut efter Åreturen – var nog lite trött :)

12Fick utforska stigarna kring Östersund lite också. Här vid Bynäset – sjukt fint!

13Här vid Fugelsta utanför Östersund. Ett gäng som har hållit på och jobbat med lederna i snart 3 år. Så sjukt fint!

14Kira i släptåg. Det har blivit färre cykelturer i år för henne men sjukt roligt att ha henne med.

15Toppen av Välliste vid Trillevallen, bland de bättre stigarna här i trakten.

16Åreskutan i bakgrunden, vackert!

17Blanktjärnsrundan, första för i år faktiskt!

18Lätt att glömma hur fint det är!

Vi hörs!

/Olof

Kommentera

