En lite annorlunda vinter

Har blivit lite ändrade planer under den här vintern och där av anledningen till att jag inte skrivit så mycket. Hur mycket man än försöker så är det inte fullt så kul med bilder på skruv och spik. Tanken var att jag skulle vara hemma mer och göra en del jobb här men nu när vintern inte har varit den bästa så har blivit lite mer ”vanligt” jobb istället. Har faktiskt tyckt att det varit riktigt roligt men samtidigt jobbigt att kämpa mot ett skidsug som jag inte haft på länge då kroppen äntligen känns 100%.

Gick på ledighet 1a mars för att ägna mer tid åt skidåkningen och jag har fått några riktigt roliga dagar samt en resa upp till Björkliden med Haglöfs. En lite annorlunda resa med inte fullt så mycket åkning som jag hoppats på men riktigt kul att se en annan del av området där.

Nu är planen att få igång lungorna och benen inför vinterns höjdpunkt, Ski and Sail med Addnature och Fjordcruise Adventures i början på april. Efter det blir det till att hoppas på en fin vår och kunna komma ut på en del turer.

/Olof

 

1

Fin morgontur upp till skutan, då toppen ofta varit stängd pga vind så är det bara att gå. Inget mig emot!

2

Petter Berggrund och en fullmåne

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Just den här dagen betalade det sig bra med några fina svängar på Lillskutan

4

Sen så är ju utsikten aldrig fel! Skulle dock ha velat sett lite mer snö…

5

Har blivit en del längd också.

6

Har hunnit med att pröva Noboard, sjukt roligt!

7

En bild på mitt favoritåk i Åre, Susabäcken!

8

Ofta sönderblåst

9

Fick med mig hela familjen upp på skutan:)

10

Kabinhuset, kanske en av dom fulare byggnaderna i Åre men med lite snö på så har den sin charm..

11

Ullådalen, ett privilegium att ha det rakt ovanför vår lägenhet.

12

En bättre vy för morgonkaffet med Lapporten i bakgrunden. Från vår stuga i Björkliden under Haglöfsresan.

13

En bastu i Abisko som jag måste prova nästa gång!

14

Sen så har det dykt upp några överraskande bra dagar!

15

Varit ute och åkt en del med David Kantermo som stått bakom kameran.

16

Mellan ett par svängar.

17

Vet inte vad som håller på att hända här men gillar bilden.

18

Precis bredvid toppstugan.

19

Lillskutan.

20

Bakom mig där i snön gömmer sig faktiskt toppstugan, svårt att tro det..

En reaktion på ”En lite annorlunda vinter

Kommentera

